Wij beginnen met de terugbetaling onmiddellijk na de annulering of zodra de ophaling van het geretourneerde artikel voltooid is.
Je terugbetaling staat binnen 5-7 bankwerkdagen op je rekening. Log in op Klarna om de status van je terugbetaling te bekijken.
Goed om te weten: Een terugbetaling gebeurt op verschillende manieren, afhankelijk van hoeveel je hebt betaald, welke betalingsoptie je hebt gekozen en of de handelaar een volledige of gedeeltelijke terugbetaling heeft gedaan.
Volledige terugbetaling: Als de volledige terugbetaling voor je bestelling is geregistreerd, wordt de factuur geannuleerd en wordt het reeds betaalde bedrag teruggestort op de bankrekening waarvan het aankoopbedrag is geïnd.
Gedeeltelijke terugbetaling: Je ontvangt dan een e-mail met bijgewerkte betalingsgegevens en vindt eventuele updates van je bestelling in de app.
Bijzonderheden bij betaling in 3 delen: Als het totale uitstaande saldo van je aankoop op afbetaling hoger is dan de restitutie, wordt het restitutiebedrag in mindering gebracht op het totale saldo van je aankoop op afbetaling. Je ontvangt geen krediet op je bankrekening. Als het totale uitstaande bedrag lager is dan de restitutie, wordt het restitutiebedrag teruggestort op je bankrekening.
Terugbetalingsformulier: Als Klarna je bankgegevens niet heeft, sturen ze je een terugbetalingsformulier per e-mail. Het terugbetalingsformulier moet worden ingevuld en teruggestuurd naar Klarna om de terugbetaling uit te voeren. Je ontvangt je tegoed binnen 12 dagen. Klarna garandeert dat de informatie alleen wordt gebruikt om je terugbetaling te verwerken en niet wordt opgeslagen.
Ik heb mijn terugbetaling niet ontvangen, wat nu?
Als je Klarna-factuur nog niet door ons is aangepast, neem dan rechtstreeks contact op met onze klantenservice via de chat om je annulering of retourzending te bevestigen.
Als je de terugbetaling niet binnen 14 dagen na je geplande terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact op met de Klarna Klantenservice met een bewijs van betaling.