Klarna keurt niet alle bestellingen goed. Het doel van Klarna is verantwoord, ethisch en verstandig koopgedrag te ondersteunen. Wij begrijpen dat het frustrerend kan zijn om een afwijzing voor een aankoop te ontvangen, ondanks de goedkeuring van een eerdere bestelling. Wij vragen je begrip dat Emma en de Klarna klantenservice geen directe invloed hebben op het geautomatiseerde besluitvormingsproces.

Hoe kan ik opnieuw betalen met Klarna?

Plaats een bestelling voor een lager bedrag, want het totaalbedrag in het winkelwagent kan mogelijk te hoog zijn.

Eventuele openstaande Klarna-rekeningen betalen voordat je opnieuw probeert te bestellen.

Voer je persoonlijke gegevens (naam, geboortedatum, enz.) precies in dezelfde spelling in als ze bij Klarna zijn opgeslagen, samen met je e-mailadres, omdat verschillende gegevensinvoer door ons systeem als een veiligheidsrisico wordt beschouwd.

Goed om te weten:

Aangezien Klarna elke keer dat je een bestelling probeert te plaatsen een nieuwe kredietcontrole uitvoert, kun je het gerust nog een keer proberen.

Een afgewezen bestelpoging heeft geen negatief effect op externe kredietbureaus of Klarna.

Te veel aankooppogingen in korte tijd kunnen leiden tot afwijzing (fraudepreventie).

Kredietgoedkeuringen zijn niet alleen gebaseerd op kredietwaardigheid, maar op verschillende interne factoren, zoals de betalingsgeschiedenis van eerdere bestellingen.

Om Klarna te gebruiken moet je:

Een verblijfplaats in Nederland hebben

Ten minste 18 jaar oud zijn

Een geldige bankrekening hebben

Een goede kredietwaardigheid hebben

Een mobiel telefoonnummer hebben